
There has never been any question that “Upon viewing documents presented by the 

Hayne's attorney of Kelman's prior testimony from a case in Arizona, Dr. Kelman altered 

his under oath statements on the witness stand.”  From the November 16, 2008 anti-

SLAPP opinion written by Justice Judith (MCCONNELL). 
 
“The court stated the gist of the press release statement was that Kelman committed 
perjury in the Haynes case, lied about a subject related to his profession, or “accepted a 
bribe from a political organization to falsify a peer-reviewed scientific research position 
statements”  The court stated there was admissible evidence to show that Kramer’s 
statement was false; that Kelman was clarifying is testimony under oath, rather than 
altering it; and to show Kramer acted with actual malice….This testimony support a 
conclusion Kelman did not deny he had been paid by the Manhattan Institute to write a 
paper, but only denied being paid by the Manhattan Institute to make revisions in a paper 
issued by ACOEM.  He admitted being paid by the Manhattan Institute to write a lay 
translation.  The fact that Kelman did not clarify he received payment from the 
Manhattan Institute until after being confronted with the Kilian deposition testimony 
could be viewed by a reasonable jury as resulting from poor phrasing of the question, 
rather than an attempt to deny payment.  In sum, Kelman and GlobalTox presented 
sufficient evidence to satisfy a prima facie showing that the statement in the press release 
was false….The trial court drew the inference that Kramer was intending to imply that 
the payment for revisions was a bribe to obtain certain revisions favorable to the defense 
position in toxic mold litigation.  However, the statement in her press release at issue here 
was limited to stating Kelman had altered his under oath testimony and did not refer to 
any particular testimony.  As published, it was an allegation of perjury, not bribery.”  

            The writing accurately states that Kelman admitted he was paid by the 

MANHATTAN INSTITUTE to write the CHAMBER version -- not to write the 

ACOEM version as falsely portrayed in MCCONNELL’s fixed opinion.  

          Although not an allegation made in the 2005 writing, KELMAN and VERITOX 

co-owner, Bryan D. (HARDIN), did accept a no less than $25,000 bribe from the 

MANHATTAN INSTITUTE to publish scientific and academic fraud for the 

CHAMBER. They forged co-authorship of Dr. Andrew (SAXON) of UCLA; and thus 

forged the University of California (UC) imprimatur on the paid for hire endeavor.  


