Just like was done when defeating Appellant’s C.C.P. 425.16 motion in
2006, Respondent’s Brief knowingly and falsely attributes the actions of
Calvin “Kelly” (Vance), the attorney who was questioning Respondent on
February 18, 2005 in the Haynes trial in Oregon, to be the words of
Appellant’s Press Release.

Unlike Vance’s confusing the questions of who paid whom for what,

Appellant’s Press Release i1s 100% accurate that there were two policy

papers involved. It is 100% accurate of who paid whom for what. One would

see that [F they read the Press Release to the end. (Opening Brief, P.31-33)

Laid out below in steps 1-3 of the first prong within Respondent’s Brief of

strategically litigating and misleading this Court, for the second time.

1.  This Court found in 2006 when ruling on Appellant’s anti-SLAPP
Motion while relying on Respondent’s false implication that Appellant

accused Respondent of perjury because she failed to investigate:

“This testimony supports a conclusion Kelman did not deny he had
been paid by the Manhattan Institute to write a paper, but only
denied being paid by the Manhattan Institute to make revisions in the
paper issued by ACOEM. He admitted being paid by the Manhattan
Institute to write a lay translation. The fact that Kelman did not
clarify that he received payment from the Manhattan Institute until
after being confronted with the Kilian deposition testimony [sic,
bench trial] could be viewed by a reasonable jury as resulting from
the poor phrasing of the question rather than from an attempt to deny
payment. In sum, Kelman and GlobalTox presented sufficient
evidence to satisfy a prima facie showing the statement in the press
release was false.” ( Vol.I App.253)



2. From Appellant’s March 2005 Press Release in relevant part
showing she correctly stated who paid whom for what; while naming
names of those involved in the marketing of a scientific fraud to the
courts and in U.S. health policy.

“Jury Finds ‘Toxic Mold” Harmed Family, Arbitration Clause Not
Binding” March 9, 2005 by Sharon Kramer

Oregon City, OR - The case is a first in the Northwest to award
personal injury damages to a family exposed to toxic mold in a
newly built home. This verdict is significant because it holds
construction companies responsible when they negligently build sick

buildings....

..... Dr. Bruce Kelman of GlobalTox, Inc, a Washington based
environmental risk management company, testified as an expert
witness for the defense, as he does in mold cases throughout the
country.... He admitted the Manhattan Institute, a national political
think-tank, paid GlobalTox $40,000 to write a position paper....

In 2003, with the involvement of the US Chamber of Commerce and
ex-developer, US Congressman Gary Miller (R-CA), the GlobalTox
paper was disseminated to the real estate, mortgage and building
industries' associations. A version of the Manhattan Institute
commissioned piece may also be found as a position statement on

the website of a United States medical policy-writing body, the
American College of Occupational and Environmental Medicine.

3. Respondent’s Brief builds his case on known false inference and
steering this Court’s eyes to imply “altered his under oath statements” was

a false accusation of perjury caused by a malicious failure to investigate.

i.) (Respondent’ Brief, Page 7) describing the actions of Vance:

“During the Haynes trial, the Haynes’s counsel, Calvin
‘Kelly’ Vance, insinuated that Dr. Kelman had accepted
money from The Manhattan Institute and in return had
skewed the content of the ACOEM scientific study.”



ii.) (Respondent’ Brief, Page 6) steering this Court’s eyes to only two
sentences in Appellant’ Press Release:

“In her press release, Appellant stated:

‘Upon viewing documents presented by the Haynes [sic]
attorney of Kelman’s prior testimony from a case in
Arizona, Dr. Kelman altered his under oath statements on
the witness stand. He admitted The Manhattan Institute, a
national political think-tank, paid GlobalTox $40,000 to
write a position paper regarding the potential health risks of
toxic mold exposure.”

iii.) As taken from Respondent’s testimony of February 18, 2005 in the

Haynes' trial:

Mr. Vance: All right, And, isn’t it true that the Manhattan
Institute paid GlobalTox $40,000 to make revisions in that
statement:

Respondent: That is one of the most ridiculous statements |
have ever heard.

Respondent: [reading from the Arizona case trial transcript in
the Haynes trial proceeding] “And that new version that you
did for the Manhattan Institute, your company, GlobalTox
got paid $40,000, Correct. Yes. The company was paid
$40,000 for it.”

While Vance got it wrong “revisions in that statement” by not being clear

for the jury which paper he was discussing, Appellant got it right in her press

release “a version of the Manhattan Institute commissioned piece may also

be found...American College of Occupational and Environmental Medicine”.

! Haynes v Adair Homes, Inc, No. CCv0211573 in the State of Oregon



iv.) (Respondent’s Brief, P.7,8) then jumps from Vance’s words to
Appellant’s Press Release to make the false implication that Appellant
failed to investigate and therefore got it wrong and accused Respondent

of perjury.

“Despite Mr. Vance’s best efforts to muddy the waters, the
evidence irrefutably showed that Dr. Kelman’s testing in the
Kilian lawsuit in Arizona and the Haynes lawsuit in Oregon
was consistent, and that he dod not “alter his testimony” or
waver while testifying in the Haynes trial. (Reporter’s
Transcript, 179:1-192:6; Respondent’s Appendix, 037-041,
045-061, 064-065.)

The jury correctly concluded that Appellant’s charge that
Respondent had altered his sworn testimony on the witness
stand was untrue, as was the implication that he was forced
to change his testimony because he was confronted with
“documents” showing a prior inconsistent testimony.

Appellant’s statement that Dr. Kelman had altered his sworn
testimony was libelous per se. It falsely accused him of
criminal conduct....”

v.) From there, Respondent’s Brief builds on its known false
conclusion that Appellant accused Respondent of perjury, failed to
investigate, had malice, wants to be “Queen of the Chatboards”, etc.

Respondent’s Brief is all based on inflammatory inferences parlayed

from and added to the above evidenced house of cards foundation.

(Respondent’s Brief, P.6-21):

Part I1. Perjury establishing false reason for Appellant’s malice.

While falsely establishing that Appellant’s Press Release was incorrect
about who paid whom for what, the second prong was to establish a false

reason for Appellant to harbor personal malice for Respondent.



